Who We Are

Sorry, the translated version of this page is currently not available.

The Robert Bosch Stiftung is active in the areas of health, education, and global issues. Through its funding, it works for a just and sustainable future. The Foundation is rooted in the legacy of the entrepreneur and founder Robert Bosch. Today, around 170 people are employed at its Stuttgart and Berlin offices.

Get to know us better on this website: Find out about our employees and the structure of the Foundation and learn more about our founder, Robert Bosch. We will show you the Foundation’s facilities, and we invite you to take a virtual tour of the Robert Bosch Haus.

Get to know us

Mitarbeiterporträts der Stiftung
Collage Robert Bosch Stiftung /Fotos: Verena Müller

Die Stiftung, das sind knapp 170 Mitarbeiter:innen mit unterschiedlichen Werdegängen, Hintergründen und Erfahrungen. Durch ihr Wissen und Engagement kann die Stiftung den Herausforderungen unserer Zeit mutig begegnen und Lösungen zu drängenden Fragen unserer Gesellschaft aufzeigen. Wir arbeiten in Teams mit flachen Hierarchien und pflegen ein wertschätzendes Miteinander. Lernen Sie uns kennen!

Das Team der Robert Bosch Stiftung

Our founder: Robert Bosch

Robert Bosch Porträt
Robert Bosch GmbH, Hist. Kommunikation

Die Robert Bosch Stiftung wurde 1964 auf Grundlage des Testaments von Robert Bosch gegründet. Dieser hatte in seinem Vermächtnis festgelegt, dass mit den Erträgen seines Vermögens »neben der Linderung von allerhand Not, vor allem auf Hebung der sittlichen, gesundheitlichen und geistigen Kräfte« der Menschen hinzuwirken sei.

Lernen Sie den Unternehmer, Stifter und Bürger Robert Bosch kennen

Virtual tour

Since 1986 the headquarters of the Robert Bosch Stiftung has been located in Robert Bosch’s former house in Stuttgart. The virtual tour invites you to visit the villa and the adjacent park. Enter the historic rooms of the Robert Bosch House and click on the additional information to learn more about the House, the Foundation, and its work.